خرید تانکر

خرید تانکر کشاورزی

تانکر کشاورزی انباری آهنی است که به صورت محدب طراحی شده و بر روی کامیون قرار می گیرد. از این وسیله برای انتقال مایعات از مکانی به مکان دیگر استفاده می شود. در هنگام خرید تانکر کشاورزی توجه داشته باشید تانکری را انتخاب کنید که بسیار با دوام و مقاوم باشد. در غیر این صورت احتمال وقوع خطرات و خسارت هایی ایجاد می شود.

حمل نگهداری مایعات با تانکر کاری تخصصی و حساس است. به گفته انجمن ملی حمل و نقل، تانکرهای چرخدار تقریباً 5 تا 10 درصد از صنعت حمل و نقل را شامل می شوند. این وسیله ها یکی از تجهیزات مهم برای حمل و نقل کالاهای مایع هستند. از آن ها می توان برای حمل حجم زیادی از مایعات مثل آب، سوخت و مواد شیمیایی استفاده کرد. آنها معمولاً در فعالیت های صنعتی، کشاورزی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

کارکرد تانکر کشاورزی

تانکر کشاورزی معمولاً از یک قاب فولادی ساخته می شود. همچنین مخزنی به شکل استوانه دارد که به قاب فولادی متصل است. مخزن تانکر معمولا از موادی مثل فولاد ضد زنگ یا پلی اتیلن ساخته می شود تا در برابر خورگی مقاوم باشد. برای اینکه مخزن حمل و نقلی ایمن و کارآمد برای محموله مایع داشته باشد، مخزن با سوپاپ ها، پمپ و سایر اجزاء نصب می شود.

سپس مخزن بر روی یک شاسی چرخدار متصل می شود و امکان یدک کشی و راندن آن به مقصد را فراهم می کند. جنس این شاسی معمولا از مواد سنگین مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته می شود و دارای سیستم تعلیق برای مطمعن شدن از سواری نرم است. سیستم تعلیق نیز به گونه ای طراحی شده است تا در برابر آسیب در هنگام حمل و نقل از مخزن محافظت کند.

این مخزن همچنین ویژگی هایی برای ایمنی دارد. مثل شیرهای کاهش فشار، سیستم‌های اطفاء حریق و سیستم‌های حفاظت بیش از حد. این ویژگی ها برای اطمینان از حمل و نقل کارامد و ایمن محموله طراحی شده اند.

خرید تانکرهای کشاورزی راهی کارآمد و مقرون به صرفه برای حمل و نقل و نگهداری حجم زیادی از مواد مایع هستند. طراحان این وسیله به گونه ای عمل کرده اند که آنها بادوام و قابل اعتماد باشند و بتوانند در مواجه با شرایط سخت حمل و نقل مقاومت کنند. همچنین نگهداری و حفاظت از تانکر های کشاورزی نیز آسان است و می توان از آنها برای کاربردهای مختلف دیگر استفاده کرد.

تاثیر رنگ در تانکر ها

شاید به نظر برسد تنوع رنگ در تانکر به دلیل تنوع باشد. اما رنگ تانکرها می تواند در عملکرد آنها نقش زیادی داشته باشد. نور خورشید یک عامل برای رشد گیاهان است و با تابش بر آب راکد می تواند سبب تشکیل جلبک درون آب شود. این موضوع می تواند برای نگهداری آب عاملی منفی باشد. از همین جهت سازندگان تانکر از لایه ها و رنگ هایی استفاده می کنند تا نور نتواند موجب تشکیل جلبک درون آب شود.

اگر برای شما این موضوع از اهمیت برخوردار است حتما به رنگ تانکر دقت داشته باشید. چراکه به راحتی می توانید با انتخاب رنگ صحیح از بوجود آمدن جلبک جلوگیری کنید. همچنین میکرو ارگانیزم های دیگری نیز همراه با جلبک ها تشکیل می شود که عامل بوجود آمدن آن ها هم نور خورشید است. اگر عامل رشد آنها که همان نور خورشید است قطع گردد، دیگر توانایی رشد و تکثیر ندارند. پس در این موارد بهتر است از رنگ های تیره استفاده کرد که مانع ورود نور است.

دقت به ظرفیت در زمان خرید تانکر

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید تانکر باید به آن دقت کرد ظرفیت تانکر است. بدیهی است که مخزن هرچه بزرگ تر باشد ظرفیت بیشتری دارد. اما باید توجه کنید که نگهداری و جابه جایی مخازن بزرگ اهمیت دارد. از همین جهت باید به نوع محل نگهداری، مکان مورد نظر و اندازه زمین کشاورزی دقت بیشتری کرد.

نکات قابل توجه در خرید تانکر

دوام تانکر را در نظر داشته باشید. مخازن باید به قدری استحکام داشته باشند تا در برابر عوامل خارجی، دما، آب و هوا و … مقاوم باشند. جنس نامطلوب و کیفیت پایین می تواند باعث خسارت شود. به تعداد لایه های مخزن توجه کنید. در مخازن پلاستیکی که چندین لایه دارند، هرکدام از لایه ها به منظور خاصی طراحی شده اند که می توانند به استحکام، مقاومت و حفظ ذخایر شما کمک کنند. به گارانتی تانکر دقت کنید. سعی کنید تانکری را انتخاب کنید که گارانتی طولانی مدت داشته باشد. اینجوری خیال خودتان نیر آسوده تر است. صرفا به قیمت تانکر توجه نکنید. هیچ چیزی بی دلیل ارزان نیست. تانکر آب کشاورزی در خیلی از مواقع وسیله ای ضروری بشمار می رود و نباید کیفیت را فدای ارزانی کرد.

قیمت تانکر آب

قیمت تانکر آب می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. مثلا تانکرهای پلی اتیلن قیمت کمتری دارند و ارزان تر هستند اما طول عمر کمتری هم خواهند داشت. در مقابل، با کمی هزینه بیشتر، می توانید یک مخزن فولادی بخرید که آن را تا 30 سال برایتان گارانتی می کنند.

علاوه بر جنس تانکر، شکل و فرم آن در تعیین قیمت موثر است. انواع تانکرهای باریک  قیمت بالاتری در مقابل انواع گرد دارند. تانکر های باریک به این علت گران تر هستند که در ساخت آنها از میله های تقویت کننده استفاده می شود تا هنگامی که پر و سنگین می شوند تغییر شکل ندهند.

حتما قبل از خرید تانکر مورد نظرتان هزینه های جانبی آن را هم در نظر بگیرید. هزینه حمل و نقل تانکر کشاورزی از مبدا تا زمین کشاورزی که دارید می تواند کمی سنگین باشد. همچنین هزینه های دیگر مثل هزینه لوله‌کشی ، اتصالات و … را نیز در نظر داشته باشید.

برای مشاوره در مورد محصولات و خرید با ما تماس بگیرید

قیمت بیل بکهو پشت تراکتوری