خرید سمپاش

قبل از اینکه به سراغ شناخت انواع سمپاش، مزایا و کارکردهای آنها بپردازیم، باید با خود ماده سم آشنا شویم. سم ماده ای است که سرمنشا ای گیاهی و حیوانی دارد که به آن افزدونی های دیگری مثل آب اضافه می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده درصورتی که جذب بافت داخلی بدن انسان یا هر موجود زنده دیگری بشود، باعث ایجاد تغییراتی در بافت می شود که می تواند موجب اختلال در عملکرد و مرگ آن موجود شود. سموم انواع مختلفی دارند که در موارد و مصارف گوناگونی از آنها استفاده می شود. یکی از بزرگتری صنایع استفاده کننده سم، صنعت بزرگ کشاورزی است.

در کشاورزی پاشیدن سم روی درختان موجب حفظ درختان و محصولات در برابر خطراتی مثل حشرات  که عامل از بین رفتن محصولات هستند می شود. در ادامه به بررسی تمامی کاربردها و نکات مورد نیاز برای خرید سمپاش می پردازیم.

سمپاش چیست؟

سمپاش یکی از ابزارهای ضروری و مورد استفاده در صنعت کشاورزی است که برای کنترل علف های هرز، بیماری های گیاهی و آفت هایی که بر عملکرد و ساختار گیاه تاثیر می گذارند، استفاده می شود. دستگاه سمپاش معمولا شامل یک مخزن شیمیایی برای حمل سم و یک مجرای خروجی که به مخزن متصل است می باشد. خرید سمپاش و استفاده از آن در نهایت منجر می شود که محصولات غذایی تولید شده نسبت به عدم استفاده از آن کیفیت بالاتری پیدا کنند.

در حال حاضر، دستگاه های سمپاشی که تولید می شوند بسیار پیشرفته شده اند و قدرت و دقت اسپری در کنترل و رویت روی هدف را شامل می شوند. با وجود توافقات بین المللی که در خصوص محدود کردن استفاده از ترکیبات شیمیایی وجود دارد، استفاده از سمپاش به هیچ عنوان ممنوع نیست، اما اگر اصولی از آن استفاده نکنیم و در مصرف آن زیاده روی کنیم تاثیر منفی خواهد داشت.

تاریخچه سمپاش

تاریخچه  سمپاش را می توان در اواسط قرن نوزدهم، زمانی که جان‌بین سمپاش دستی خود را در کالیفرنیا اختراع کرد و موجب ساخت اولین سمپاش شد، ردیابی کرد. در آن زمان به خاطر نیاز به تولید و تامین محصولات خوراکی به دنبال روش هایی برای کنترل آفات و افزایش بهره وری گیاهان بودند. بعد از آن در سال 1880 اولین محلول سم پاش به بازار عرضه شد. از آن زمان به بعد سمپاش به سرعت تکامل و توسعه پیدا کرد و انواع مختلفی از سمپاش به بازار عرضه شدند. امروزه استفاده از سمپاش در کشاورزی برای حافظت از محصولات و گیاهان در برابر آفات، امری ضروری شده است.

ضرورت خرید سمپاش

با توجه به اینکه گیاهان پس از رشد و در همه مراحل محصول دهی در معرض آفت های مختلف  قرار می گیرند، برای جلوگیری کردن از تخریب محصولات باید سمپاشی اصولی انجام شود. سمپاشی محصولات علاوه بر اینکه از تخریب شدن محصولات کشاورزی جلوگیری می کند، همچنین می تواند کیفیت و مقدار محصولات را نیز افزایش دهد. امروزه استفاده از سمپاش تنها برای جلوگیری کردن از آفت ها نیست و به خوبی می تواند کیفیت محصولات را بالا برده و مقدار برداشت را افزایش دهد. با توجه به این ضروریات، خرید سمپاش یک هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری و سود بیشتر است.

اگر باغدار هستید و یا اینکه باغ جدیدی را خریداری کرده اید، ضروری است که سمپاشی درختان و خرید سمپاش باغی را مدنظر داشته باشید. این کار یکی از مراحل کشاورزی و محافظت از گیاه حساب می شود که با این کار شاهد عملکرد بهینه آن خواهید بود. زمانی می رسد که آفت ها هجوم می آورند و بیماری های گیاهی انتقال پیدا می کنند. در این زمان است که سمپاشی درختان اهمیت خود را نشان می دهند و اگر قبل از زمان هجوم حشرات سمپاشی اولیه انجام شود، به بهترین نحو می توان از خسارت های بزرگ ناشی از آن جلوگیری کرد.

نکات ایمنی در استفاده از سمپاش

  • بیشتر از مقدار توصیه شده و حد مجازی که برای مصرف سم توسط متخصصان در نظر گرفته شده استفاده نکنید. در صورت استفاده بیش از اندازه و غیر اصولی ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به گیاه و درختان خود وارد کنید.
  • در هنگام انجام عملیات سمپاشی حتما از وسائل و تجهیزات مناسب و ایمنی استفاده کنید. وسائلی مثل ماسک، دستکش، کلاه، عینک محافظ چشم، لباس های بلند مخصوص و چکمه های لاستیکی.
  • توجه داشته باشید که بر اساس گیاه و درختان خود، سم باید مقدار دوز مشخصی داشته باشد. برای جلوگیری از آسیب احتملالی به گیاه و درختان خود، حتما محلول شما دوز توصیه شده را داشته باشد.
  • نکته مورد توجه دیگر در هنگام سمپاشی وزش باد در هنگام سمپاشی است. تا حد ممکن سعی کنید در زمان هایی که باد می وزد سمپاشی را انجام ندهید. در صورت اجبار به انجام، موقع عملیات سمپاشی به نحوی قرار بگیرید که به صورت پشت به باد باشید.
  • مقدار رطوبتی که در هوا وجود دارد بر مقدار تبخیر شدن سموم و آفت کش ها تاثیر می گذارد. رطوبت مناسب شب برای انجام سمپاشی تقریباً بیشتر از 45 درصد است و برای انجام سمپاشی مناسب می باشد. اگر رطوبت پایین وجود داشته باشد باعث می شود که سموم سریع تر تبخیر شوند و همچنین تاثیر باد بردگی بیشتر شود.
  • مورد دیگری که در سمپاشی اهمیت دارد نوع و سنگینی آب مورد استفاده برای رقیق کردن سم است. آب های سخت حالتی قلیایی دارند که می تواند بر تاثیرگذاری سم اثرگذار باشد و قدرت آن را کم کند.  همچنین علاوه بر سنگینی آب، باید به مقدار نمک آن نیز دقت کرد. توجه داشته باشید که ناخالصی ها و یا مواردی مثل گل آلود بودن آب می تواند تاثیرات منفی به همراه داشته و به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  • به زمان سمپاشی و شرایط آب و هوایی دقت کنید. اگر در هوای بارانی عملیات سمپاشی را انتخاب کنید، بارش باران می تواند تا مقدار زیادی از سموم را بشورد و تاثیر آن را از بین ببرد.
  • برای سمپاشی در مزارع دمای هوا را مورد توجه قرار بدید. بهتر است که در دمای هوای بالاتر از 28 درجه سانتی‌گراد عملیات سمپاشی انجام نشود.
  • به هیچ عنوان سموم مختلف را با یکدیگر ترکیب نکنید. با اینکار محلول شما ممکن است دچار ناسازگاری و اختلال شود و تأثیر منفی بر روی گیاه شما داشته باشد. بهتر است برای اطلاع و آگاهی از این موضوع، از کارشناسان این حوزه مشورت بگیرید.

اجزای اصلی تشکیل دهنده یک سمپاش

اجزای اصلی اکثر سمپاش ها عبارتند از:

  • همزن
  • شیرآلات
  • شیلنگ
  • پمپ
  • موتور
  • صافی
  • مخزن

چه زمانی برای سمپاشی درختان و گیاهان مناسب است؟

 بسته به نوع آفت و شرایط موجود، زمان های مختلف برای سمپاشی در نظر گرفته می شود. به عنوان نمونه برای از بین بردن شپشک و آفت های برگ خوار، سمپاشی در فصل زمستان توصیه می گردد. اما برای درختان میوه، سمپاشی در ماه های بهمن و اسفند و زمان قبل از جوانه زدن درختان توصیه می شود. سمپاشی در فصل سرما و زمستانی باید زمانی صورت گیرد که خطر سرمای شدید برطرف شده و زمان متورم شدن جوانه ها سر رسیده باشد.

برای مشاوره در مورد محصولات و خرید با ما تماس بگیرید

قیمت بیل بکهو پشت تراکتوری